Buitenlessen

Je buiten-practice is net een minivakantie.

In de ochtendstilte of avondzon, wind door je haren, zuurstof in de lucht, zwaluwtjes vliegend om je heen, kabbelend water en de zon die je langzaam opwarmt.  Je ervaart echt de vijf elementen: aarde, water, vuur, lucht, ruimte (ether). Bewegen, zijn in de natuur is enorm goed om je weerstand te verhogen en immuunsysteem te verbeteren.
De lessen zijn in de Vechtvallei in de groene weides van De Groene Griffioen. Rivier de Vecht is nabij. De lessen zijn voor iedereen geschikt. Wie een tandje bij wil zetten, krijgt extra uitdaging en wie rustiger aan wil doen, kiest andere varianties die je docent je aanreikt.

Inspiratie: Lees waarom Buitenyoga zo fijn is

Isolde is een van Nederlands buitenyoga pioniers. Ook de YogaToday-docenten hebben er inmiddels heel wat zomers buiten op zitten. En echt waar voor vele docenten was het een openbaring!!!

Echt aarden met buitenyoga
We zijn al zoveel binnen
Blije draken op het strand
Voor vriendschap heb je ruimte nodig

Alle ins en outs die je moet weten

  • Bij regen en wind is er geen les, wel Online natuurlijk. Kijk in Momoyoga of je les buiten is.
  • De lessen zijn op een prachtig gelegen stuk weiland van Biologische boerderij De Groene Griffioen>>
  • Aanmelden via Momoyoga.
  • Het is niet bij de boerderij maar 100 meter verder/dichterbij.Circa ter hoogte van woonark Lange Muiderweg nr. 590 bij de blauwe vlag.
  • We zien je graag 15 minuten tevoren bij het hek, zodat je op tijd op je matje zit met voldoende afstand.
  • Aanbevolen: flesje water, petje/zonnebril en fleece dekentje.
  • Neem alle Corona maatregelen in acht: zie hieronder.
  • Kom zoveel mogelijk op de fiets, die kan je bij het weiland kwijt.
  • Parkeren kan bij De Groene Griffioen. Daar kan je gelijk lekkere gezonde biologische boodschappen doen van lokale ondernemers: Support Your Locals! De openingstijden zijn >> Grote kans dat je onze docent Pilates Wendela daar ontmoet, het is de boerderij van haar gezin.

Coronamaatregelen

1. Bij (milde) verkoudheidsklachten en/of koorts (jezelf of je huisgenoten): blijf thuis. Geen zorgen: we blijven als yogi’s verbonden. Eventueel via online yogalessen.
2. Nu is het perfecte moment om jezelf een yogamat cadeau te doen. Neem dus je eigen yogamat mee, en indien mogelijk je eigen props!
3. Vermijd fysiek contact en houd 1,5 meter afstand. We kunnen elkaar begroeten met het namasté gebaar.
4. Hoest en nies in de binnenkant van je elleboog. Was thuis wel je yogakleding 😉
5. Gebruik papieren zakdoeken en gooi deze na gebruik direct in de prullenbak. Dat is pas loslaten.
6. Zit zo min mogelijke met je handen aan je gezicht.
7. Wees een propere yogi: was, voor en na de les, thuis je handen!
8. Ga voorvertrek thuis, als dat je lukt, naar het toilet.