Isolde’s Hoekje

Bekijk hier alle livestream lessen die door Isolde zijn gegeven. Hatha Yoga, Yin & Restorative Yoga, Stoelyoga en lessen Mindfulness yoga. Niet alle lessen hebben een beschrijving. Dus net zo’n verassing wat voor les je krijgt als dat je naar de studio zou komen 😉 Lesduur vullen we wel komende tijd in! Meeste lessen zijn 60 minuten.

Filter opties:

Vandaag stimuleren we je hartmeridianen vanwege deze tijd van het jaar waarin we onze intenties voor het komende
Bekijk Video
We werken eerst aan  mobiliteit voor wervels, spieren en (bind)weefsels, bewustzijn van je houding en daarna kracht van
Bekijk Video
Een sequence die goed in de winter past. Opname is nu via zoom (tijdelijk ), iets lagere kwaliteit dan
Bekijk Video
Een les rond je onderste chakra’s Muladhara (1e) en Svadhisthana (2e) om gevoelens van veiligheid en vebinding en
Bekijk Video
20 minuten - aandachtige milde stretches voor souplesse en ontspanning van je nek.
Bekijk Video
Dicht bij jezelf blijven, geeft je een steviger fundament in moeilijke tijden. Voelen wat je nodig hebt, geeft
Bekijk Video
Je  hamstrings zijn hoofd target area deze les. De hele achterkant van je lichaam doet mee. Kan klachten
Bekijk Video
We oefen met de hamstrings vandaag. Hamstringoefeningen zijn een mooie drager om je wil te ontmoeten. Oefenen om
Bekijk Video
We gaan we verder met oefeningen voor 'Psoas-release' en spelen ook met coördinatie en balans. We gaan ook
Bekijk Video
Ontdek de ….meditatie (surprise 🙂 om de eerste spanning los te laten. Daarna Yin houdingen voor heupen en
Bekijk Video
Een fijne serie om je rug te versoepelen en te ontspannen. In de houdingen stimuleren we je fascia
Bekijk Video
De Psoas, ook vaak ‘stress-spier genoemd omdat deze vaak veel oude stress vasthoudt. De komende weken geven we
Bekijk Video
We mobiliseren en ontspannen eerst de rug met de druk van een deken-rolletje op verschillende plekken van de
Bekijk Video
Yoga betekent verbinding. Verbinden met jezelf, met alles wat is. Klinkt abstract he? In deze les aandacht hiervoor
Bekijk Video
Ons brein houdt zich meer bezig met wat niet goed gaat, niet fijn is, etc. Vandaag gaan we
Bekijk Video
In aanvang aandacht voor je adem. Om al wat af te schakelen naar verstilling en tevredenheid.
Bekijk Video
Over het omgaan van het negatieve en positieve in je. We maken ruimte voor ‘goede zaden’ door fysiek
Bekijk Video
Nodig: riem Ga gelijk liggen als je de film start. Iedereen bij de opname ligt dan al. Sluit
Bekijk Video
Een ietsje intensere hatha les. Op veel verschillende manieren ontmoeten we deze les onze hamstrings om ze te
Bekijk Video
Balans in deze meridianen kan zich uiten in gevoelens van tevredenheid en thuis zijn bij jezelf. Zit je
Bekijk Video
Vandaag mochten we de 1,5 meter loslaten. Loslaten is makkelijker gezegd dan gedaan; je kunt niet zomaar een
Bekijk Video
We maken fysiek ruimte in ons hart/longen gebied en oefenen ruimte te gaan voelen ervaren. Woorden als ruimte,
Bekijk Video
Een les dus voor bijna iedereen. Of je nu klachten hebt door je houding, stress of te veel
Bekijk Video
Als rode draad in de les doen we oefeningen die je lever- en galblaasmeridianen ondersteunen vanwege o.a. ontgiftende
Bekijk Video
Een les voor het totale lichaam geïnspireerd door een yogaheld van mij: Bernie Clark. We maken combinaties met
Bekijk Video
Voorwaarts is niet altijd een verbetering in het leven. Soms is een stap naar een andere kant veel
Bekijk Video
Geen vaste serie maar een prettige vloeiende mix waarin we het hele lichaam bewegen, gewrichten openen en de
Bekijk Video
Heupen zijn een plek van ons lichaam waar we veel stress/emoties vastzetten dat zich o.a. ook in rugtklachten
Bekijk Video
Niet helemaal puur klassiek yin maar wel evenveel werkend op je fascia voor ook andere delen van je
Bekijk Video
Het is wat kouder weer. Daarom verwarmen we het lichaam door ons  het 'verbrandingsvuur' te stimuleren/activeren. We doen
Bekijk Video
We doen houdingen die het maag/darm gebied stimuleren vooral voor de fysieke aanraking voor verbinding met het element
Bekijk Video
Heerlijk Hatha! Een lekker lesje van vijf kwartier om  ruimte te maken in je koppie en je lijf.
Bekijk Video
We bouwen rustig op de grond met de bolster op. We bewegen in een ontspannen flow en bereiden
Bekijk Video
Ontmoet je yinhoudingen vriendelijke en open. Zonder dat je van jezelf iets moet kunnen of bepaalde dingen moet
Bekijk Video
Veel onverwerkte emoties worden vastgehouden in de heupen. Die stress kan zich o.a. uiten in je onderrug. Er
Bekijk Video
We verblijven deze les in het heup/bekkengebied met onze fysiek aanraking (de yinhoudingen) en de mentale aandacht. Verblijven
Bekijk Video
Een in de basis rugles waarin je we de bewegingen van je wervelkolom verder onderzoeken. Je ervaart hoe
Bekijk Video
In de oefeningen brengen we de wervelkolom steeds in een andere vorm. Niet alleen voor mobiliteit van de
Bekijk Video
Hatha Yoga: zijwaarts en een angel voice Een ontspannen liggend begin en veel verschillende zijwaartse strekkingen om zo
Bekijk Video
Na de vele regen een yin les met aandacht voor het element water. Oefeningen zijn wat meer rond
Bekijk Video
Hatha Yoga: element water en  … kopjes thee - Isolde [ @ Jochem ja we doen deze les
Bekijk Video
Een vertragende en verkoelende les van vorige zomer ...opnames waren deze week mislukt.... Heerlijke 90 minuten met de
Bekijk Video
We beginnen met een aantal supported houdingen met bolster of meditatiekussen voor de rug. Daarna een aantal klassieke
Bekijk Video
Je hebt 2 blokken nodig.  We werken met voorbereidende houdingen naar een eind-asana toe: een variatie op Matsyasana
Bekijk Video
We starten met de rug om deze mobiliteit en ontspanning te geven. Daarna is er aandacht voor de
Bekijk Video
Voeten en benen staan in the picture met vooral nadruk op de voeten. Onze voeten hebben het zwaar
Bekijk Video
Een les voor soepele heupen. Soepele heupen kunnen rugklachten verlichten en dansen gaat ook lekkerder 🙂
Bekijk Video
We doen H H H. De H's staan voor Hart, Hips, Hamstrings. Eigenlijk een lekkere allround les om
Bekijk Video
Thema is HHH. En als je het uitspreekt is het niet hahaha (natuurlijk lachen is altijd goed 🙂
Bekijk Video
Nek en schouders zacht als een wolk We werken met stretches, beweging, kracht en verrijken de oefeningen met
Bekijk Video
Yin yogales rond  dankbaarheid Deze les is opgenomen in de avond van 4 mei. We keren naar binnen
Bekijk Video
Hatha yoga - vooroverbuiging en dankbaarheid Deze les is opgenomen in de avond van 4 mei. Een zachte
Bekijk Video
1 uurtje werken aan een beter humeur 🙂 met oefeningen rond de lever- en galblaasmeridianen.
Bekijk Video
Serie voor het bekken en de onderrug. Met een heerlijke lange start voor het bekken in ruglig. De houdingen,
Bekijk Video
Naar binnen keren, rust ervaren. We bewegen op de adem.
Bekijk Video
Nadat we eerste nek en schouders in wat kortere en actieve stretches losmaken, vertragen we meer in in
Bekijk Video
Aarden is het thema van deze les. Oefeningen die helpen om de wind van onrust te verzachten. 🙂
Bekijk Video
Thema is HHH. En als je het uitspreekt is het niet hahaha (natuurlijk lachen is altijd goed 🙂
Bekijk Video
We starten met een restorative ‘bolsterdans’ . We doen daarna wat yin en sluiten af met een restorative
Bekijk Video
We draaien met de wervelkolom om vooral in deze les je buikorganen te masseren en daarmee te detoxen.
Bekijk Video
Ontspanning en mobiliteit van de rug met in het verlengde alle spieren/fascia in heupen en dijbenen.
Bekijk Video
60 minuten - Adem! We beademen we de longen om ze te schonen en we doen oefeningen waar
Bekijk Video
45 minuten aandacht voor adem en met bewegen ruimte maken voor de adem. Een fijne workout op de
Bekijk Video
60 minuten - Serie yin met props voor de benen en heupen. Door de props kan je makkelijker
Bekijk Video
60 minuten - Mobiliteit en stabiliteit voor de wervelkolom en weefsels rondom. Iets meer bovenrug dan onderrug. In
Bekijk Video
Duur: 60min  Speelse hatha yogales geïnspireerd op gebruik van het lichaam bij het schaatsen. Prima ook als voorbereiding
Bekijk Video
Opbouw naar Matsyasana - de Vis Een fijne sequence die je naar rust en ruimte brengt.
Bekijk Video
60 minuten - Yin met de muur en een restorative savasana
Bekijk Video
Isolde vergeet ook wel eens haar microfoon 😀 Maar alleen de eerste 20 seconden, gelukkig! 🙂
Bekijk Video
45 minuten les op de stoel om vanuit meer ontspanning aan je nek en bovenrug te werken. Na
Bekijk Video
Een uurtje Mindful bewegen en observeren.  
Bekijk Video